Reklamefoto med dybde

På en kold og regnfuld dag, deltog vi i et seminar, hvor en del af arrangementet indeholdt debatten omkring betydningen af det gode reklamefoto og eksempler herpå. Dette seminar førte os til dybere dialog omkring situationsbestemte modtagelsesvillighed hos målgrupperne og har i dag givet os nogle værktøjer til hvorledes vi kan tage endnu bedre reklamefoto der virker.

Brug for en fotograf i Jylland?

reklamefoto odense

Gennemtænkt reklamefoto

Vi ved alle at et billede kan fortolkes individuelt, afhængigt af personen der ser på det, men det stopper ikke her. Der er endvidere en del eksternaliteter der også har indflydelse på hvordan et billede fortolkes, deriblandt omgivelserne, selskabet og selve stemningen og den sindstilstand man er i, når man modtager og fortolker det pågældende billede.

Læs mere om digital fotografi her.

Gennemtænkt reklamefoto

Vi har derfor en klar holdning til at et reklamefoto

Vi har derfor en klar holdning til at et reklamefoto bør gennemtænkes, således det defineres i hvilken sammenhæng målgruppen skal modtage dette og dybden dermed kan tilpasses til den pågældende situation og stemning. Det gode reklamefoto kan give en given bruger den ønskede virkning, såfremt dette bliver præsenteret det rigtige sted.

Læs også her:

Indhold